Pražané platí stále více peněz za služby, které jim poskytuje hlavní město, jejich kvalita se ale nijak viditelně nezlepšuje.

Důvodem, proč se Pražanům zvyšují poplatky za služby, je hlavně to, že primátor Zdeněk Hřib vládne v Praze chaoticky.

           

V ulicích a okolo popelnic je nepořádek, přesto od ledna se lidem na sídlištích zdražil svoz odpadu skoro o 90 %. Chybí desítky tisíc míst na odstavných parkovištích, ale poplatek za parkování se někde zvýšil až pětinásobně z 20 na 100 korun. Magistrát chce vyhnat auta z ulic a dostat lidi do MHD. Před komunálními volbami Piráti dokonce slibovali městskou hromadnou dopravu zdarma, ale jízdenky lidem zdražili o čtvrtinu. Vyšší komfort za to cestující nedostanou, pokud za komfort na magistrátu nepovažují nově namalované tramvaje.

           

Až na stovky korun loni řidiče vyšly nekoordinované dopravní uzavírky ve městě, ale na dopravu Hřibova koalice v roce 2022 vyčlenila málo peněz, k tomu se opomíjí klíčové dopravní investice včetně oprav mostů. Zatímco na kontrolu parkování v zónách placeného státní hodlá město utratit 142,5 milionů korun, na budování nových silnic jde naprosté minimum. Prioritou současné koalice je patrně jen tuhá regulace namísto rozvoje Prahy.

           

Zato se ale v rozpočtu města na rok 2022 našlo 90 milionů pro nárůst fondu zaměstnavatele Městské policie. Noví strážníci sice nepřibudou, před volbami se ale budou patrně rozdávat peníze na odměnách. Magistrátní koalice si tak z veřejných peněz připravuje kasičku na předvolební „uplácení“ určitých skupin.

           

A na hlavu postavené je i plánování nové trasy D pražského metra. Ještě se ani nezačala hloubit a už této největší investiční akci hlavního města rostou náklady. Zatímco ještě před dvěma lety Dopravní podnik počítal na stavbu podzemní dráhy mezi Náměstím Míru a Písnicí s náklady 72,6 miliardy korun, odhad z loňského června hovořil už o částce o 34,7 % vyšší, tedy o 97,8 miliardách korun. Prý proto, že se zapomněla započítat inflace. Výstavbu metra přitom i loni blokovala členka zastupitelského klubu v Praze 4 zvolená za Piráty. Místo opožděného hloubení metra by se současná koalice měla jít raději zahrabat.