V hlavním městě stále nejsou dostaveny důležité části dopravní infrastruktury, jako jsou Pražský a Městský okruh, na zahájení stavby stále čeká linka D pražského metra. V důsledku toho jsou pražští řidiči každý den nedobrovolně nuceni marnit čas

v kolonách. K tomu si přidejte nelogicky a nekoordinovaně naplánované uzavírky silnic, takže při jízdě městem musí řidič

mnohdy čelit i 70 dopravním omezením, v některých velmi vytížených lokalitách je doprava zablokovaná hned několika

uzavírkami najednou.

 

Nesmyslně rozkopané město je přitom jen vyústěním nezájmu pražského primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) a jeho náměstka

pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) práce plánovat a komunikovat se všemi dotčenými organizacemi, jako je třeba Technická správa komunikací nebo Dopravní podnik hlavního města Prahy.

 

Také mimopražským řidičům vstávají hrůzou vlasy na hlavě, když nemají při cestě do zaměstnání nebo školy kde zaparkovat

kvůli nedostatku záchytných P+R parkovišť. Do hlavního města přitom denně přijede až 350 tisíc vozů, ale míst na odstavných parkovištích, která umožňují lidem, aby pokračovali dál městskou hromadnou dopravou, je jen přes 3 tisíce. Ideální počet míst

k parkování by přitom měl dosahovat 10-50 % z přijíždějících vozů. To by v praxi znamenalo, že Praha potřebuje místo 3 tisíc

přes 170 tisíc míst na odstavných parkovištích.

 

Místo výrazného navyšování kapacit záchytných P+R parkovišť ale magistrát od loňského srpna zdražil současná stání na většině

z nich, někde dokonce až pětinásobně.

 

Tím ale dopravní horor nekončí. Řidiči totiž budou brzy muset sáhnout do kapsy ještě hlouběji. Praha se za zády občanů chystá zpoplatnit vjezd do širšího centra. Od Pražanů se i po započtení slevy pro rezidenty má vybírat mýtný poplatek od 1250 do 1500 korun měsíčně, ale to jen za předpokladu, že jejich vozidla vjíždějící do nové mýtné zóny splní nejpřísnější emisní normy EURO 5

a EURO 6. Počítá s tím studie, kterou si nechal vypracovat magistrát. Řidiči se staršími vozy si připlatí až 2 500 korun měsíčně. Mimopražští řidiči na mýtu zaplatí i dvojnásobek.