Zacyklené cyklopruhy

 

Pražská koalice vedená Piráty je posedlá malováním cyklopruhů, které mezi Pražany budí kontroverze. V centru města výrazně zpomalují dopravu a jsou nebezpečné jak pro motoristy, tak pro samotné cyklisty, kteří s auty sdílí často velmi úzkou vozovku. Pruhy dokonce nesmyslně vznikají souběžně vedle již existujících cyklostezek, jinde se po vyhrazení pruhu pro cyklistu auto

už legálně do svého pruhu nevejde. BESIP upozorňuje, že značení na pruzích je často chaotické. Zmatek je korunován, když

se pruhy po kritice odmalují a opět zmizí. 

 

Rozumné investování? Chyba lávky

 

Na důležité opravy mostů nejsou peníze, ale na lávku pro pěší ano. Ani letos Jan Čižinský a jeho Praha Sobě nesplní svůj předvolební slib Pražanům a Libeňský most se opravy nedočká. V navrženém rozpočtu se s touto investicí nepočítá. Pražské mosty jsou v žalostném technickém stavu, některé se rozpadají. Nicméně magistrátní koalici to, zdá se, vyhovuje a nehodlá

na tom nic měnit. Zatímco za jedinou lávku Holešovice-Karlín hodlá město utratit 280 milionů Kč, na rekonstrukci Barrandovského mostu, klíčového dopravního uzlu jižní části hlavního města a nejrozsáhlejšího mostního díla v Praze, vyčlenila o 31 milionů korun méně, než na zmíněnou na lávku. Tímto tempem oprav budou mít Pražané těžkou hlavu z nekonečných kolon ještě v roce 2030.

 

Praha jako digitální osel

 

Neúspěchy? Svedou se na jiné. Praha se měla stát chytrým městem. Metropole ale již druhý rok po sobě výrazně poklesla

v celosvětovém žebříčku tzv. chytrých měst. Hodnotí se 118 světových metropolí. Praha se nyní nachází na 78. místě, o rok dříve byla 44. a rok předtím obsadila dokonce 19. pozici. Výzkumníci při sestavování žebříčku položili asi 15 tisícům obyvatel světových měst 39 otázek. Ty se týkaly toho, jak jsou spokojeni s životem ve městě a s jeho vedením. Reakce primátora Hřiba? „Žebříček

je vytvořen ze subjektivních hodnocení.” Na sociálních sítích se pan primátor chlubí, jak udělá z Prahy digitálního tygra, ale zatím

to připomíná spíš digitálního osla.

 

Zastávky bez laviček, to hlava nebere

 

Praha schválila městský mobiliář za více než půl miliardy korun. Původní mobiliář přitom donedávna na základě pronájmu Praze generoval nemalé příjmy z umístěné reklamy, místo toho nově spolkne v letošním roce 524 milionů korun. Pražané se sice dočkají nových černých tramvajových zastávek, ovšem draze si je zaplatí. Navíc v jejich blízkosti zmizí lavičky, takže si cestující nebudou mít kam sednout.

 

Popelnice chytřejší než magistrát

 

Zdražením svozu odpadu maskuje magistrát špatné hospodaření a utrácení za drahé hračky. Pražané žijící na sídlišti od 1. ledna 2022 platí za svoz netříděného odpadu skoro dvojnásobek než loni. Magistrátní koalice těm, kteří se ozvali, vzkázala, že prý můžou být rádi, že neplatí ještě víc, protože Praha za svoz doplácí 200 milionů Kč. Kdo by předpokládal, že Praha vyinkasované peníze rozumně použije, ten by se velmi pletl. Za 150 milionů korun se totiž nakoupí drahá a nespolehlivá čidla do popelnic. Prý mají ukazovat, jaká je jejich naplněnost. K čemu ale čidla, když každý vidí, že popelnice jsou stále přeplněné.